ثبت نام کنید با حساب کاربری خود وارد شوید

سرویس 7 روز ضمانت بازگشت کالا

تماس با ما
021-77684005

تمامي محصولات داراي وارانتي ميباشد

پرداخت در زمان تحويل
امكان تسويه در زمان تحويل

اخبار

محصولات پرفروش
پیشنهاد ما

جای خواب نوزاد

 جای خواب نوزاد
 جای خواب نوزاد جای خواب نوزاد13   تیر   2016

جای خواب نوزاد، چطور باشد؟

برای جای خواب نوزادتان چه فکری کرده‌اید؟ آیا برای او تختخواب مخصوص خریده‌اید یا این‌که قصد دارید او را کنار خودتان بخوابانید؟
برای جای خواب نوزادتان چه فکری کرده‌اید؟ آیا برای او تختخواب مخصوص خریده‌اید یا این‌که قصد دارید او را کنار خودتان بخوابانید؟ آیا می‌دانستید ایمنی نوزاد هنگام خواب درست به اندازه راحتی او اهمیت دارد؟ آیا تا به حال نام سندرم مرگ ناگهانی نوزادان یا SIDS را شنیده‌اید؟ گاهی نوزادانی که کاملا سالم هستند، بدون دلیل و به طور ناگهانی می‌میرند و پزشکان هیچ توجیهی برای این موضوع پیدا نمی‌کنند. این مرگ بی‌سر و صدا معمولا در خواب اتفاق می‌افتد. برای این‌که از این اتفاق ناخوشایند پیشگیری کنید و خیال‌تان از ایمنی نی‌نی موقع خواب راحت باشد، باید یکسری از اصول را برای خواب او رعایت کنید. برای دانستن این اصول مطلب زیر را به دقت بخوانید.

تختخواب نوزاد چطور باشد؟
بهترین جا برای خواباندن نوزاد، تختخواب مخصوص بچه است، نه کنار مامان. خوابیدن در کنار بزرگسالان این خطر را برای نوزاد به وجود می‌آورد که بین دست و پای فرد بزرگسال یا لابه‌لای پتوها و ملحفه‌ها گیر بیفتد و خفه شود.  موقع خرید تخت دقت کنید که پایه‌های آن شل نباشند، هیچ قطعه یا پیچی از تخت کم نباشد، ارتفاع تخت مناسب و نرده‌های کنار آن به حد کافی بلند باشند همچنین هیچ شیار بزرگی نباید در بین قطعات تخت وجود داشته باشد زیرا ممکن است دست یا پای بچه بین این شیارها گیر کند. فاصله نرده‌های تخت نیز نباید به حدی باشد که سر بچه میان آن‌ها گیر کند همچنین تختخواب باید فاقد زائده یا گوشه‌های تیز باشد که لباس نوزاد به آن‌ها گیر نکند.

تشک سفت به جای نرم؟
خواباندن نوزادان روی تشک نرم آن‌ها را بیشتر در معرض خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزادان یا SIDS قرار می‌دهد زیرا روی تشک نرم امکان بالا رفتن بیش از حد دمای بدن، خفگی نوزاد و استنشاق مجدد دی‌اکسید کربن ناشی از بازدم خود نوزاد وجود دارد. پس بهتر است برای نوزادتان تشک سفت بخرید. اندازه تشک هم باید به اندازه‌ای باشد که فضای تختخواب را کاملا پر کند. اگر بین تشک و تخت فاصله بیفتد، امکان دارد نوزاد در آن گیر کند.

دمای مناسب اتاق چقدر است؟
گرمای بیش از حد یکی دیگر از عواملی است که موجب مرگ ناگهانی نوزادان می‌شود. بنابر این بهتر است دمای اتاق نوزاد را در حدی نگه‌دارید که برای یک آدم بالغ مطلوب است همچنین حتما کاری کنید که هوا در اتاق جریان داشته باشد. این کار جلوی جمع شدن دی‌اکسید‌کربن را می‌گیرد. برای تهویه اتاق می‌توانید یک پنکه را در زمانی که نوزاد خواب است روشن نگه دارید یا پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید هوا جریان داشته باشد.
 

لوازم غیراستاندارد، هرگز!
برای خواب نوزادتان فقط باید از تختخواب، تشک و بالشی استفاده کنید که از کیفیت آن مطمئن هستید. برای این منظور به برچسب اطلاعات روی محصول و به خصوص علامت استاندارد یا تایید نهادهای معتبر داخلی یا خارجی توجه کنید.

وسایل اضافی چه خطری دارند؟
عروسک‌های نرم مثل خرس پشمالو، بالش یا پتو یا هر چیز نرم دیگری مانند تشک نرم برای نوزاد شما خطرناک هستند و ممکن است جلوی راه تنفس نوزاد قرار بگیرند و موجب خفگی او شوند. بنابر این در تختخواب نوزاد نباید از بالش استفاده کنید همچنین نباید پتوها یا ملحفه‌های اضافی در کنار او بگذارید. اگر می‌خواهید پتوی سبکی روی کودک بکشید، ۲ لبه آن را زیر تشک ببرید تا در دست و پای کودک گیر نکند. در ضمن پتو را فقط تا قفسه سینه کودک بالا بیاورید و نه بیشتر. امروزه حتی برخی از متخصصان بر این باورند که بهتر است به جای پتو از لباس گرم برای نوزاد استفاده کنید.

خطر مرگ ناگهانی برای نوزادانی که روی شکم می‌خوابند بیشتر است، زیرا دهان و بینی آن‌ها با تشک پوشیده می‌شود و آن‌ها دی‌اکسید‌کربنی را که بازدم کرده‌اند، مجددا استنشاق می‌کنند. به علاوه در این وضعیت احتمال بالا رفتن بیش از حد دمای بدن نوزاد نیز بیشتر است. همیشه نوزادتان را طاق‌باز بخوابانید.
منبع: بیتوته

  • خواب نوزاد

    خواب نوزاد

  • معنی انواع گریه نوزادان، چیست؟

    معنی انواع گریه نوزادان، چیست؟

  • رشد نوزاد، توانایی های سه تا چهار ماهگی

    رشد نوزاد، توانایی های سه تا چهار ماهگی

  • مراقبت از نوزاد در هفته های اول

    مراقبت از نوزاد در هفته های اول

  • نکات مهم در مورد نوزادان، مادران بخوانند

    نکات مهم در مورد نوزادان، مادران بخوانند

  • خرید سیسمونی نوزاد

    خرید سیسمونی نوزاد

نظرات اسال شده

فرم ارسال نظرات:

آدرس:  تهراننبش خیابان بهار پلاک 1 نگبن بهار